impreza
@ Sekampung | Rumizu @ BDN |
30 June 1980 @ Johor Bahru | Luv animes, cartoons n 3D movies | Luv action figures n mechanical toys | Linux and OAS Administrator @ KUTKM | e-mail me at here.

 
 
 
Legolas ~ One Ring To Rule Them All
Adreen ~ Melawan Arus
Jue ~ Mengejar Pelangi
Kid ~ Mysterious Life
fir ~ Tudung Biru
ViZieR ~ ijau...ijau...ijau...
faith ~ Aku Yang Sangap
Necro - Da Sanctuary
My Info Blog - My Fav Info
Carrot Susu - Drama Of Life
eriyza qistina - From My Heart
tompiang - forbidden memories
wawaporeber
duwe - Dari Minda Seorang Budak Kampung
nabora - :: my other realms ::
nana
buckethead - Absurd Painting Explanatory
pawi - Gelanggang Permainanku
remifasola
jr - unspokenwords!
Ain - Welcome To My Life
Okino - Ceritera
anisdelaila - Mencintai Tak Semestinya Akan Dapat Utk Kita Miliki
jiji - rumad[at]me
nonie - nonie's heart
 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com
Powered by Blogger
 
 
Wednesday, March 08, 2006

Trip To Johor

Last weekend aku turun ke negeri kelahiran aku, Johor.. Bukan lama, 3 hari je.. Nak pegi majlis kawin si Ron tapi memandangkan rumah Andak pun kt Bandar Tenggara, aku decide utk bwk mak, abah dgn syafiq sekali..

Aku start gerak hari Jumaat petang.. Ambik time-off 2 jam tapi end up sampai rumah kul 4 lebih gak.. Acik la ni, pegi panggil Pakcik ngk paip bocor kat rumah baru aku ni.. Nk dkt sejam gak la aku layan dia, dah abis ngk paip tu duk cerita lak pasal harga minyak naik, pasal menoreh getah, bla bla.. Bila mak call utk kali kedua, aku terus gerak.. //Sempat gak la layan pakcik sebelah rumah lak time aku tgh panaskan enjin..

Sampai kampung, Abah dah cekak pinggang tunggu depan rumah.. Kitorang gerak dlm pukul 5.. Singgah Parit Raja amik Jiha dgn Akmal (waa rindunye aku kt bebudak ni, nak menitik air mata pun ada).. Mak ckp dgn aku, mesti x sempat ngk citer 'Dia' kul 6.30... Aku pun pecut bagai nk giler, kami sampai BP dalam kul 6.15 camtu.. Mak senyum sampai telinga.. Duk rumah Along ni yg bestnya, aku dah rasa mcm duk dlm sangkar ayam karen.. Asyik2 makan.. Kak Long lak masak sedap2.. Mlm tu, memandangkan aku dah x boleh nk bernapas sbb fon aku x leh pakai, aku decide gi Summit carik starter pack.. Bebudak ni semua aku angkut.. Risau gak la aku ngk tangan si Akmal tu, takut org lain terlanggar je.. 5-6 kedai aku pegi semua jual no Johor.. Last2 aku angkat gak la x-pax dgn no johor.. Sblm blk, singgah kedai vcd depan wira court dan aku borong citer Pink Panther, FD3, Big Momma House 2 dan Wallace & Gromit.. Ade satu masa tu aku tanya Akmal dgn Jiha, rindu kat aku tak? Diorang jwb, rindu... Bila aku tanya kenapa tinggalkan aku, mak dgn abah.. Diorg diam je, diorg kata kt rumah mak dia org tak marah sangat.. Aku pun saje je bakar diorg dgn ckp rumah sana xde disney channel, takde ps1, takde kete hot wheels.. Akmal ckp, "nanti kalau kita nak duk kg atuk blk, susah la, nak buat surat tukar sekolah lagi sekali".. Giliran aku lak diam.. Entahlah, aku serah semua pada takdir..

Mlm tu aku duk layan FD3 dgn Ika.. Along join kami x lama pastu.. Ade lak satu scene tu agak uncensored, Along terus suruh Ika masuk tido.. huhu sian dia.. tapi buat2 la gosok baju sekolah dia tepi tv.. Ending citer ni agak mengecewakan..

Bangun tido, aku onkan prepaid aku, sms roni tanya address umah dia, sms 'dia', balas sms kak aida yg ckp acik x blk2 dah 2 hari etc.. Kitorang duk umah Along sampai tengahari (tentatively, Abah nk gi umah Andak pagi2).. Dah kul 5 lebih br Andak sampai.. Abah membebel je, kejap2 suruh aku sms.. Kami sampai Bandar Tenggara lebih kurang kul 7.30 (waa miss shin chan).. Lepak2, borak2 dan makan2.. Aku ade gak la snap pic tangan Akmal yg ade besi 4 batang berceracak cam aerial tu..


Pagi esoknya, mak masak sejenis manisan menggunakan labu.. Potong tampuk dia, keluarkan biji, masukkan santan + gula melaka + daun pandan pastu tutup balik tampuk dia, masak dgn cara masukkan dlm periuk, letak air sampai paras bawah tampuk sikit pastu hidupkan api.. Bila dah masak, kaler labu tu jadik cam kaler gula melaka.. sedap bangat.. Ni dia bendanya..


Mak duk cerita pasal majlis ehem ehem aku.. ape aku nye tema, itu la ini la.. Aku ckp dgn mak, nanti la kita citer, time yg betul2 nak buat checklist utk majlis tu.. sbb kalau ckp skrg, esok2 ckp lagi.. Mak diam, mls nk layan aku.. Tengahari dlm kul 12.30 Din sms aku ckp diorg dh sampai Kulai.. Aku bersiap dan time aku tgh sikat rambut, aku nampak bas KUTKM lalu dpn rumah Andak.. Aiyak, diorg dh sampai.. Iwan naik moto dan guide aku ke rumah Roni... Bila aku keluar kete dan dtg kt diorg, kakak2 ni semua pelik, dr mana aku dtg.. haha..

Ramai jugak yg dtg, Yati bwk mak dia, lain2 ade gak bwk family.. Lepas mkn, acara melepak dan merapu kat bawah pokok.. Abis semua org, especially makcik2 ni kena kacau dgn si ed.. Roni bersanding kul 2.30.. Muka cuak semcm je.. hehe...



Aku bertolak balik Melaka lepas Asar.. Sampai Melaka kul 8.00 mlm.. Ingat nak blk lepas solat, tapi aku nye kemalasan tahap cipan, ditambah lagi aku teringat montage yg apis nk dtg amik tu, aku decide blk pepagi je kul 6.00..

Comments: Post a Comment