impreza
@ Sekampung | Rumizu @ BDN |
30 June 1980 @ Johor Bahru | Luv animes, cartoons n 3D movies | Luv action figures n mechanical toys | Linux and OAS Administrator @ KUTKM | e-mail me at here.

 
 
 
Legolas ~ One Ring To Rule Them All
Adreen ~ Melawan Arus
Jue ~ Mengejar Pelangi
Kid ~ Mysterious Life
fir ~ Tudung Biru
ViZieR ~ ijau...ijau...ijau...
faith ~ Aku Yang Sangap
Necro - Da Sanctuary
My Info Blog - My Fav Info
Carrot Susu - Drama Of Life
eriyza qistina - From My Heart
tompiang - forbidden memories
wawaporeber
duwe - Dari Minda Seorang Budak Kampung
nabora - :: my other realms ::
nana
buckethead - Absurd Painting Explanatory
pawi - Gelanggang Permainanku
remifasola
jr - unspokenwords!
Ain - Welcome To My Life
Okino - Ceritera
anisdelaila - Mencintai Tak Semestinya Akan Dapat Utk Kita Miliki
jiji - rumad[at]me
nonie - nonie's heart
 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com
Powered by Blogger
 
 
Thursday, February 02, 2006

Akmal

Last Monday, aku seperti biasa, kalau duk kg time cuti, akan abiskan masa dgn baring2, dengar mp3, pastu tido..
Dalam kul 6 camtu, Abg Ngah kejutkan aku ckp Akmal jatuh dan patah tangan..
Aku berlari2 keluar, ngk Abah tengah balut tangan Akmal yg tgh berdarah.. Yg lain lak gaduh2 sebab nak carik benda keras utk support tgn dia... Last2 pakai 2 btg sikat.. huhu, idea Abg Ngah la ni..

Aku bersiap lebih kurang, pastu naik van Angah. Tolong pegang Akmal. Dia nye nangis bikin aku sedih jugak..
Kami decide nak ke Hospital Muar cuz jarak dia lebih dekat. Perjalanan terasa jauh sangat, tambah2 lagi dgn jalan nak ke muar yg teruk gile (pale otak aku ni asyik la duk mengira dah berapa tahun projek ni x siap2).. Sampai Muar, kitorang dah masuk salah jalan. Abg Ngah nekad potong queue kat traffic light tu dan end up kami ditahan kat depan.. brader polis yg first tu bikin ati aku menyirap je ngk muka dia.. kami ckp ni emergency case pun dia still nak tahan.. Sibbaik la ade brader lagi sorg tu lepaskan.. Tabik hormat utk PDRM.. hehe..

Sampai spital, kitorang dudukkan Akmal kt wheelchair pastu main meluru je nak masuk wad kecemasan, sekali sorang brader kat kaunter tu panggil suruh register.. hehe, lawak lak.. Brader tadi siap cakap, relaks la, jangan panik, pastu duk tanya apesal kami tak bawak gi mana2 klinik dulu.. Angah ckp klinik tutup pastu dia nak argue kitorg dgn ckp klinik Melayu kan bukak.. sabar je lah.. Pastu kitorang still kena tunggu giliran sbb ade sorang tu bawak anak dia asma.. Sihat je aku ngk, takde le sesak napas pun.. At last dpt gak jumpa doktor.. Sekali dia bukak balutan tgn Akmal tu, aku nengok ade benda putih.. aduih, tulang terkeluar.. aku lak nak pengsan kat situ.. Lepas ngk lebih kurang, doktor tu suruh kami gi X-Ray dulu..

Bilik X-Ray ptg tu jadik gamat walaupun cuma ada sorg je nak scan.. Akmal bantaikan menjerit sampai kat luar pun dengar, huhu.. Dr gambar X-Ray tu boleh nampak yg dedua tulang radius dan ulna patah.. Doktor tu suruh registerkan wad.. Dia duk tanya aku mcm2, sakit tak masuk besi, camne kalau simen tu lama tak nk bukak.. aduih.. Lepas solat, mak dia dtg dan aku balik rumah tinggalkan dia yg duk nangis kat katil...

Esoknya aku dtg tgn dia dah bersimen.. ok la kot, aku ngk dia dah boleh tido mengiring sikit.. Kak Ila kata tangan dia akan kena operate dan masuk besi, huhu teringat lak time aku dulu, punya la takut nak masuk bilik bedah.. Kitorang balik dan lebih kurang kul 7 lebih mak dia call kata dia dah nk keluar dr OT.. Malam tu gak aku bawak mak dgn abah naik kete baru abah (klac pendek, gabra tul aku bwk kete ni).. Alhamdulillah masa tu tgn dia dah siap operate, dia pun tido mengiring.. cuma bhg jari still bengkak.. tapi kesian dia still kene puasa, sbb at least 6 jam lepas operate x leh mkn.. Malam tu aku nak balik, dia duk nangis ckp sakit..

Semalam, aku dtg bawak McD dgn mainan yg aku janji nk belikan dia.. Tapi dia br lepas mkn nasik, so double cheese yg aku belikan dia tu, aku letak je atas meja.. Dia main gak la moose yg boleh bengkok2 leher tu, tapi kejap je sbb tgn dia sakit.. Sebelum aku balik, aku ckp la yg ni last aku dtg sbb aku dh nak balik umah sewa.. Dia siap nangis, sedih gak aku nengok..
Sibbaik la dia still ade mak.. Dia kata boring duk spital, x leh ngk tv..
Semoga dia cepat sembuh dan dpt balik rumah, Amin..

Comments: Post a Comment