impreza
@ Sekampung | Rumizu @ BDN |
30 June 1980 @ Johor Bahru | Luv animes, cartoons n 3D movies | Luv action figures n mechanical toys | Linux and OAS Administrator @ KUTKM | e-mail me at here.

 
 
 
Legolas ~ One Ring To Rule Them All
Adreen ~ Melawan Arus
Jue ~ Mengejar Pelangi
Kid ~ Mysterious Life
fir ~ Tudung Biru
ViZieR ~ ijau...ijau...ijau...
faith ~ Aku Yang Sangap
Necro - Da Sanctuary
My Info Blog - My Fav Info
Carrot Susu - Drama Of Life
eriyza qistina - From My Heart
tompiang - forbidden memories
wawaporeber
duwe - Dari Minda Seorang Budak Kampung
nabora - :: my other realms ::
nana
buckethead - Absurd Painting Explanatory
pawi - Gelanggang Permainanku
remifasola
jr - unspokenwords!
Ain - Welcome To My Life
Okino - Ceritera
anisdelaila - Mencintai Tak Semestinya Akan Dapat Utk Kita Miliki
jiji - rumad[at]me
nonie - nonie's heart
 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com
Powered by Blogger
 
 
Monday, February 13, 2006

Mamat Motor Bengong

Semalam aku balik dr kampung dlm kul 9 camtu.. Bila aku sampai kat traffic-light Ayer Molek, Imrul call kata dia dh lepas tol Ayer Keroh. So aku tak balik rumah and aku terus ikut jalan ke Ayer Keroh.. Traffic light kat Hospital Pantai tu tengah merah so aku berenti kat lane kanan.. Lepas tarik handbreak tu aku nengok la kat side mirror belah kanan, make sure kete aku betul2 masuk dlm lane kanan.. Bila aku dah puas ati, aku perasan ada satu cahaya motor bergerak laju pastu.. GEDEGANG.. langgar belakang kete aku.. cilakak tul.. Aku ngk mamat motor tu terus pecut ke depan (takut agaknya) pastu buat u-turn.. Aku ngk dia kayuh moto dia pelan2 pastu berenti kat tepi jalan sambil gosok2 kaki dia.. Dlm ati aku dah menyumpah2.. Siap terbayang mesti rebeh bumper belakang aku..

Lampu isyarat ijau je aku jalan sambil otak aku duk pikir camne la blkg kete aku ni... Aku berenti tuang minyak kat Shell.. Aku jalan slow2 ke belakang sbb perasaan aku duk bercampur-baur sama ada takut atau nak tau.. Sekali ngk takde pape pun. cuma ada la beberapa calar (menambahkan lagi koleksi calar kat kete aku, cess).. Aku call mak kata dah sampai sambil tu story la pasal insiden tadi.. Mak relaks je pastu ckp la nk suruh Abah buat air tolak bala.. Pastu sementara tunggu si Imrul, aku call la member aku sat, lepas aku letak je ada call dr kampung.. Abah dgn suara panik tanya aku bertalu2; cane blh kena, teruk tak kete, mamat tu cane.. tambah lagi bila dia call aku engage tadi, dia expect aku still kt tempat kejadian... Lepas aku terangkan betul2, kitorang gi mkn sate.. haha.. Lawak lak.. SMS kat 'dia' bagitau pasal ni.. Tapi trg detail2 sbb xmo sorg lagi panik.. hehe..

Comments: Post a Comment