impreza
@ Sekampung | Rumizu @ BDN |
30 June 1980 @ Johor Bahru | Luv animes, cartoons n 3D movies | Luv action figures n mechanical toys | Linux and OAS Administrator @ KUTKM | e-mail me at here.

 
 
 
Legolas ~ One Ring To Rule Them All
Adreen ~ Melawan Arus
Jue ~ Mengejar Pelangi
Kid ~ Mysterious Life
fir ~ Tudung Biru
ViZieR ~ ijau...ijau...ijau...
faith ~ Aku Yang Sangap
Necro - Da Sanctuary
My Info Blog - My Fav Info
Carrot Susu - Drama Of Life
eriyza qistina - From My Heart
tompiang - forbidden memories
wawaporeber
duwe - Dari Minda Seorang Budak Kampung
nabora - :: my other realms ::
nana
buckethead - Absurd Painting Explanatory
pawi - Gelanggang Permainanku
remifasola
jr - unspokenwords!
Ain - Welcome To My Life
Okino - Ceritera
anisdelaila - Mencintai Tak Semestinya Akan Dapat Utk Kita Miliki
jiji - rumad[at]me
nonie - nonie's heart
 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com
Powered by Blogger
 
 
Wednesday, July 13, 2005

Farewell Bro..

Sebelum aku meneruskan cerita ni better aku perkenalkan watak yg aku nak ceritakan ni..

Dulu, masa aku nak test lesen kete, ade le sorang mamat ni duk sebelah aku dan tanya cara2 parking sisi.. Pastu dia kata kalau dia lulus ujian ni, inilah hadiah besdey dia yg paling bermakna.. Sebab masa tu 29 Jun (sehari lagi besdey aku) aku pun wish la kat dia sambil inform besdey aku adalah pada 30 Jun.. Dia kata bolehlah mlm tu kami celebrate sesama, aku on je..

Masa duk menunggu tu, dia ade cerita pasal abang dia yg baru meninggal sebab eksiden lori dgn lori.. Muka abg dia teruk kena batang balak yg terlepas drp lori depan.. Aku simpati sangat sbb cara dia cerita tu agak sedih.. Sebelum balik, kami bertukar no phone dan dia asyik remindkan aku utk keluar sama malam tu..

10.00 malam. Kami decide mkn kat Medan Ayer Keroh.. Ada la beberapa org kawan dia join sekali.. Rasa pelik bila diorg panggil aku 'Abang", maybe sbb kami beza banyak (rata-rata umur diorg 20).. Lupa lak nak cakap, nama dia ni Syed Khalid, well boleh agak la rupa dia camne.. Ala-ala mamak/pak arab camtu la... Dia kata memang saja agaknya Tuhan jumpakan dia dgn aku buat gantikan abang dia yg dh xde.. sedih gak..
12.00 malam, diorg sumer ramai2 wish besdey kat aku.. Terharu gak sbb kengkawan aku sendiri x pernah buat camtu kt aku..

Lepas drp tu, banyak kali gak aku dtg lepak rumah dia, makan, gi kenduri, dll..

Masa 29 Jun aritu aku try call dia nak wish kat dia, asyik2 masuk msg.. So, semalam baru aku teringat abg dia lg sorg.. Aku ada no henset mamat tu.. Aku call dia, sibbaik dpt..

Aku : A/kum, kenal tak sape ni?
Jaafar : Cam kenal, abg fairuz ke ni?
Aku : Emm, apa citer sekarang? Lama menyepi..
Jaafar : Tgh bersedih lg la bang..
Aku : Awatnya, putus cinta ke?
Jaafar : Takdelah, abg nak tau tak, adik saya pulak dah takde...
Aku : Adik mana? (Otak aku tgh bertalu2 soalan dtg ni)
Jaafar : Khalid le bang.. Dia eksiden moto, tapi dia x bawak, dia bonceng je.. Moto tu pun dah problem la, pastu sy dengar diorg kena pukul angin, x blh kawal moto tu..
Aku : Ya Allah, asal Jaafar x bagitau abang?
Jaafar : Dia meninggal bulan 12 aritu, tapi nombor abang saya dah takde, tu sbb x dpt call.. Dia meninggal genap2 6 bulan lepas abang saya meninggal..

Lepas tu aku tenangkan Jaafar dan suruh kirim salam kat Umi dgn Abah dia.. Dia beria2 suruh aku dtg rumah dia sbb Umi dia nk jumpa aku.. huhu..
Aku termangu2.. macam2 aku rasa, sedih ada, ralat ade.. Last aku borak ngan dia kat phone masa raya aritu.. teringat2 lagi dia cakap yg dia suka lagu Berhenti Berharap.. tak sangka lak aku dh x leh ngk muka dia dan dengar suara dia.. Aku call Emi dgn Piza citer pasal adik segera aku dah xde..

Aku just berdoa semoga rohnya ditempatkan di kalangan org2 yg diredhai oleh-Nya dan semoga dicucuri rahmat.. Al-fatihah...

Comments: Post a Comment