impreza
@ Sekampung | Rumizu @ BDN |
30 June 1980 @ Johor Bahru | Luv animes, cartoons n 3D movies | Luv action figures n mechanical toys | Linux and OAS Administrator @ KUTKM | e-mail me at here.

 
 
 
Legolas ~ One Ring To Rule Them All
Adreen ~ Melawan Arus
Jue ~ Mengejar Pelangi
Kid ~ Mysterious Life
fir ~ Tudung Biru
ViZieR ~ ijau...ijau...ijau...
faith ~ Aku Yang Sangap
Necro - Da Sanctuary
My Info Blog - My Fav Info
Carrot Susu - Drama Of Life
eriyza qistina - From My Heart
tompiang - forbidden memories
wawaporeber
duwe - Dari Minda Seorang Budak Kampung
nabora - :: my other realms ::
nana
buckethead - Absurd Painting Explanatory
pawi - Gelanggang Permainanku
remifasola
jr - unspokenwords!
Ain - Welcome To My Life
Okino - Ceritera
anisdelaila - Mencintai Tak Semestinya Akan Dapat Utk Kita Miliki
jiji - rumad[at]me
nonie - nonie's heart
 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com
Powered by Blogger
 
 
Monday, January 24, 2005

Minun oh Minun

Aku nak ceritakan kronologi ape yg berlaku kat hamster aku semalam

1.00 petang
Aku baru sampai dr kampung. Letak beg dan nengok Pichu dgn Minun kat dlm sangkar. Pichu tengah tido dan Minun tengah korek2 abuk kayu. Makanan tinggal separuh sbb separuh lagi diorg bawak dlm rumah kecik..

1.30 petang
Aku amik baju kotor dan masuk dlm mesin basuh. Dah siap aku nengok dlm sangkar. Isy ape tu??? Enam objek merah tengah gerak2 kat dlm sangkar. Anak emster? Isy Minun dah beranak. Aku excited giler. Amik sangkar kecik pastu kejutkan Pichu yg tengah tido. Angkat dia masukkan dlm sangkar tu dan bubuh air+makanan. Pichu blur..

2.00 petang
Aku nengok lagi dlm sangkar. Ha?? Ade sekor anak emster yg dah mati (bdn tinggal separuh) kat tepi sudut sangkar. Minun makan anak dia huhu.. Aku rasa cam nak muntah, pastu kuar mkn dgn Nurul pun aku minum je.

3.00 petang
Balik rumah, tak nak nengok lagi emster tu. Naik atas layan Brother Bear. Nizam naik pastu dia kata Minun tgh menyusukan anak2 dia 6 ekor.. Lega.. layan Lion King 1/2.. Yob naik dan ckp bende yg sama..

8.30 malam
Keluar makan dgn Yob. Sebelum pegi nengok minun tgh tido dgn anak2 dia..

6.00 pagi (harini)
Aku nengok enset aku ade sms. Satu drp nya adalah dr Nizam : "Ini Nizam melaporkan dari tempat kejadian. Ibu emster telah makan lagi anaknya pada jam 3.05 pg. Tindakan segera perlu diambil"
Waaa, bengong punya Minun. Aku ingatkan dah ok. Aku bangun dan gi kat sangkar. Nengok anak emster yg dah tinggal 3. Aku dah takde mood nak pikir pasal dia sbb aku tak tau le yg lagi 3 tu sampai mana je ajalnya. Pasni takyah beranak le Minun.
//Betul kata kaZam aritu.. pelik gak, anak dia bukannya aku ade pegang pun..

Comments: Post a Comment