impreza
@ Sekampung | Rumizu @ BDN |
30 June 1980 @ Johor Bahru | Luv animes, cartoons n 3D movies | Luv action figures n mechanical toys | Linux and OAS Administrator @ KUTKM | e-mail me at here.

 
 
 
Legolas ~ One Ring To Rule Them All
Adreen ~ Melawan Arus
Jue ~ Mengejar Pelangi
Kid ~ Mysterious Life
fir ~ Tudung Biru
ViZieR ~ ijau...ijau...ijau...
faith ~ Aku Yang Sangap
Necro - Da Sanctuary
My Info Blog - My Fav Info
Carrot Susu - Drama Of Life
eriyza qistina - From My Heart
tompiang - forbidden memories
wawaporeber
duwe - Dari Minda Seorang Budak Kampung
nabora - :: my other realms ::
nana
buckethead - Absurd Painting Explanatory
pawi - Gelanggang Permainanku
remifasola
jr - unspokenwords!
Ain - Welcome To My Life
Okino - Ceritera
anisdelaila - Mencintai Tak Semestinya Akan Dapat Utk Kita Miliki
jiji - rumad[at]me
nonie - nonie's heart
 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com
Powered by Blogger
 
 
Wednesday, September 08, 2004

Windows vs Red Hat Linux

Aduh tensennye aku pakai pc Linux aritu...
Sumer bende tak dpt buat...
nak dengar lagu, nak nengok video klip, nak chat kat YM sumer tak boleh..
aku kena belajar linux pepandai sebab unit aku adalah linux dan selama ni aku duk buat keje unit web..
bos aku ni dah berape hari lepak bilik aku ni.. dan aku rasa dah 4 kali aku format dan install semula linux kat pc lagi satu ni.. tahap2 nak muntah dah ngadap installation linux ni..

So far, atas meja aku ni dah ade 2 cpu yg menggunakan satu monitor..
satu linux satu windows.. aku nak install dual-boot tapi dia tak bagi... nanti aku nyesal dia kata...
aku nak share ape yg aku dah belajar:
Kalau nak guna php kena ada 4 benda iaitu
L - linux
A - Apache http server
M - mysql
P - php
tapi ada tambahan lagi, iaitu Snort, Acid, Libcap...
installer ni sumer dtg dlm bentuk *.tar.gz (ataupun zip dlm windows) ataupun *.rpm..
adelah 3-4 benda lagi aku belajar.. ngantuk lak nak citer...
Bagi aku Linux ni quite powerful kalau dlm kelompok kita sumer org pakai Linux...
sofwer2 yg takleh diinstall kat dia, dia dah sediakan versi dia sendiri... so takde masalah sangat pasal sofwer..

Inilah dia pc aku yg begitu power sekali:



Comments:
can i've dat lovely eyes
 
Post a Comment